torsdag 19. mars 2009

I wanna be a pirate!

Møkkatelefon. Presterte å miste 42% batterikapasitet i løpet av natta, slik at når jeg trengte vekkerklokke i dag tidlig var den allerede død. Det betydde i sin tur 45 minutters forvirring på jobb, da Ødegård hverken kom, så, eller vant - eller tok telefonen. Møkkatelefon.

Det som IKKE er møkk er Søre Sal i Villa Hoien, som virkelig begynner å ligne på noe. I tillegg til d'herrer James, Johnny, Mark og Bob-Kåre hengende på sør-veggen, og Frankie Boy, Sandman og Eyeball Kid hengende på vest-veggen, har man etterhvert tenkt mer dekorativt. Og hva var da mer naturlig enn å kjøpe en pyntegjenstand som INGEN på Utsira skjønner noe av, men som jeg har hatt lyst på (nesten) hele livet? Lett! Derfor saumfarte jeg nettet etter en plakat på 60 x 75 cm med motiv fra Melée Island, mitt foretrukne feriested. Hvor er Melée Island, spør du? Inni hodet til Ron Gilbert. Heldigvis fant han ut at han måtte dele det med resten av verden, og resultatet er timevis med underholdning, latter og herlig internhumor.


Når jeg tenker meg om, er faktisk bildet hentet fra MONKEY Island, ikke Melée Island. Monkey Island er lett gjenkjennelig, med landemerker som det nest største apehodet jeg har sett, masse banantrær og en kledelig kannibal-stamme. Fristende? Klart det.

...og forresten, nå er det bare to dager igjen til lørdag. Håhåhååå, jeg gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar