onsdag 8. juli 2009

Le Roi

En vanlig manns liv består av perioder. For enkelte kan periodene bedre karakteriseres som blaff. Jeg tror jeg er av sistnevnte kategori.

Jeg har små blaff der jeg er kongen av verden, jeg har små blaff der alt går til Helheim. Jeg har små blaff av alle slag. Men ett blaff kommer alltid igjen oftere enn de andre. En slags velsignelse. Velsignelsen JEG har fått. Velsignelsen av å se kunst utført på den reneste, vakreste måten. Hver berøring et kjærtegn, hver bevegelse et dødsstøt. Fly like a butterfly, sting like when I pee. Kunst opphøyd i tredje potens.

Kongen. Le Roi. Mon Dieu. Il Maestro. Eric Daniel Pierre Cantona. The Genious. Takk for alt. Takk for chipene, flikkene, feiringene, målet i finalen mot scouserne i '96, to straffer på Kharine i finalen i '94, det sinnsyke kunsttrykket mot Sunderland... Takk for at du er verdens kuleste person.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar