onsdag 29. juli 2009

Lomheim Light

Rundt klokka 12 lørdags formiddag maktet man ikke å ligge i ro i sen litt for varme senga på Røvær Vandrerhjem. Unge Ødegård måtte ut og få luft. De som kjenner Røvær vet jo at luft ikke akkurat er mangelvare der ute, så man satte seg nede ved brygga. Da det ikke var tilfredsstillende, gikk man helt ned til vannet.

Med den vante notisboka i neven og altfor mye rart i hode og blod, begynte jeg å drodle litt. Etterhvert fant jeg et symbol jeg likte godt. Så tenkte jeg som så at dette kan bli noe. Og vet du hva? Det ble det.

De tre siste postene har nok gjort enkelte litt oppgitt (i den grad noen har sett dem). Faktum er at det faktisk står noe der, skrevet på det nydelige skriftsspråket jeg skisserte ved bredden av Røværssundet. Jeg skal selvfølgelig ikke avsløre hva som står der - i alle fall ikke ennå. Det er vel egentlig mer et kodespråk enn noe annet, når jeg tenker meg om. Når du først har kodenøkkelen, er det nokså greit. Men den får du ikke.

Én plan er å faktisk publisere nøkkelen, men det bli jo litt kjedleig å bare "legge den ut", liksom. En skattejakt, kanskje? Mulig, mulig...

Når sant skal være sagt, håper jeg egentlig at noen har funnet på disse kodetegnene tidligere. Det er rett og slett dritenkelt nå tolke dem. Når du bare vet hva som skal til.

Det var vel egentlig alt for i dag. Inntil videre:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar