tirsdag 11. august 2009

Complaints and grievances part 1: femteplassen

Vi er kommet frem til femteplassen i kåringen over hva stakkars Trond hater mest. Femteplassen er den dårligste plassen, det minst hatverdige, det jeg hater minst av det jeg hater mest... You get the picture. Uten noe mer om og men; la meg presentere nummer 5:

Kl. 05.30 - 07.23

Perioden fra halv seks om natta til VEL halv åtte om morgenen er en periode der det rett og slett er vondt å være menneske. Jeg avskyr de dagene da jeg faktisk har vettuge gjøremål på denne ukristelige tiden av døgnet. Heldigvis forekommer ikke slike gjøremål ofte, men likevel. NÅR det først skjer, er jeg jaggu ikke god å ha med å gjøre.


Et eksempel fra seint 90-tall, når unge lovende gutteplugger fra Tomrefjord IL skulle til Oslo for å slå fra seg på Norway Cup. Etter nøye vurdering, bestemte oppmenn Peder Rekdal/Kjell Ødegård seg for å ta 06.10-bussen. Jeg mener... 06.10-bussen? Jeg visste ikke at det gikk busser 06.10. Herregud, jeg visste knapt at 06.10 faktisk var et ekte tidspunkt! Needless to say, det går fremdeles gjetord om den uforståelige tidlige avreisen, og begrepet "Norway Cup-tidlig" brukes fremdeles flittig i enkelte kretser.

Tidlige morgener er - med noen få unntak - UFATTELIG dritt. Unntakene er naturlig nok at du har a) vært våken siden dagen før, eller b) snudd døgnet i så stor grad at tidlig morgen blir sen ettermiddag for deg. Noen ytterst få ganger går det også bra å stå opp såpass tidlig, men summa sumarum blir det mer å regne som unntakene som bekrefter den bedritne regelen.

...og om du tenker at "dette var da ikke rare skytsen?" kan jeg love deg at hatet er intenst. MEN, som insinuert i første avsnitt; dette er femteplassen. Nummer fire venter, og jeg kan røpe såpass at det handler om engasjement - for engasjementets skyld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar