torsdag 6. august 2009

Complaints and grievances - prologue

Trond har en tendens til å irritere seg over litt av hvert. Det har vel de fleste. Jeg mener, alle har vel et par ting de hater? Man hører det overalt, hele tiden. "Jeg hater den sangen der, ass". "Åh, jeg kan ikek fordra folk som spiller så høy musikk i bilen". "Herregud, dagens motebilde er en vits". OK, den siste der var litt på kanten, men jeg står på mitt: ALLE klager. Overalt. Så i dag vil jeg benytte anledningen på å klage litt, jeg også. Og bare for å gjøre dette litt interessant, og gi dere en forsmak på hva som kommer, kan jeg sitere George Carlin (1937-2008) fra hans HBO Special You are all diseased fra 1999:

I don't have pet peeves; I have major psychotic fucking hatreds, okay? And it makes the world a lot easier to sort out.

Altså, det jeg kommer til å gjøre er å mekke ei Topp 5-liste over ting jeg hater, og presentere én ting i hvert innlegg, stigende etter plassering. Jeg kommer åpenbart ikke til å presentere noe som helst i dette innlegget, da ei liste som dette fort kan høres veldig offisiell ut - og er det én ting som er viktig, så er det å ikke drite seg ut på offisielle ting-jeg-hater-lister. En slik liste skal være endelig, gjennomarbeidet, idiotsikker. Offisiell. Rett og slett.

Jeg hater mye rart. Men hva hater jeg mest? Spennende...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar